About Me

My photo
1ST THINGS 1ST.. MY ACQUAINTANCE CALL ME SHAZ @ SHAZZY.. BORN 2 B WHO I M 2DAY.. (^+^) ENGINEER-2-B, MUSICIAN-IN-D-MAKING.. HAVE A VERY STRONG WILL N NEVER GIVE UP EASILY. D MOTTO IS "KEEP ON SMILING EVEN IN TEARS". (",) IN ANY EVENT, PARENTS R ALWAYS NEAR AT HEART. FRENZ R SUN OF MY SUMMERS, RAINBOW WHEN IT RAINS, SNOWFLAKES OF MY WINTERS, DRY LEAVES OF MY AUTUMNS, MY FLOWERS OF D SPRINGS & STARZ DURING D DARKNESS OF MY NIGHTS.

Wednesday, December 8, 2010

T.U.M.I.R.A.H.

~ Mira ~

Itulah nama aku..
Aku ni orang biasa2 saja..
Tak ada apa2 yg special pon..
Ada sepasang mata..
Ada satu itong..
Ada sepasang molot..
Ada sepasang telinga..
Ada 32 batang gigi..
<1,2,3.....32..>
Fizikal yg lain2 pon cukup lengkap..
Alhamdulillah~~
Syukur ku panjatkan ke hadrat Ilahi..
Atas kurniaan yg tak terhingga ini..
(^_^)

Aku remaja kota..
Pada diri aku..
Aku ni easy-going saja..
Aku ni agak cepat marah orang nya..
(#0#)

Nak tahu tak apa yg aku suka & tak suka??
Kat bawah ni aku list yg aku SUKA..
1. Duduk seorang diri
2. Keamanan
3. Anak2 kecil
4. Berterus-terang
5. Menjadi pendengar setia
6. Online FB
(^_~)

In fact!!
Macam2 yg aku tak suka..
Jom kita cek senarai TAK SUKA aku..
1. Bising tak tentu pasal
2. Hipokrit
3. Tidur lampu terpasang
4. Mamat yg duduk tepi longkang yg suka suit2 anak dara orang
5. Malu tak bertempat/mengada2/gedix
6. Cakap belakang/back-stabbing
(@_@)

Meh aku nak story sikit tentang hidup aku..
Aku ni bukanlah orang berada..
Aku hidup sederhana saja dengan family aku..
Aku ni juga seorang yg cepat marah..
Tapi setiap kali aku marah, aku pasti akan ingat..

'Dalam riwayat Abu Said al-Khudri Rasulullah saw bersabda "Sebaik-baik orang adalah yang tidak mudah marah dan cepat meredhai, sedangkan seburuk-buruk orang adalah yang cepat marah dan lambat meredhai."
(H.R. Ahmad)'

Tapi aku ni...
Keras kepala sikit orang nya..
Ada saja yg aku rasa aku nak bangkang..
Siapa2 saja cakap, kalau tak berkenan di hati ku, mesti kena bangkang..
Tapi, aku ni tak lah terlalu mengikut perasaan..
Aku bangkang yg rasional2 saja..
Aku juga senang nak terima teguran daripada orang lain..
Sebab nya..
Aku rasa diri aku ni sentiasa perlukan kritikan..
Supaya diri aku boleh berubah..
Aku ni bukan nya PERFECT!!
Tak ada manusia yg perfect..
Tipulah kalau ada yg kata dirinya perfect..
Tol tak??
Lagi satu..
Aku tak kisah orang lain nak mengata aku..
Belakang..
Depan..
Kiri..
Kanan..
Atas..
Bawah..
Lantak lah!!
Yg penting aku tahu yg aku tak ada buat salah kepada orang lain..
Kalau aku betul2 buat salah..
Aku akan mengaku..
Buat apalah aku nak baling batu kemudian sembunyi tangan..
Kan kan kan??
Allah tahu setiap perkara yg terjadi..
Kalau sekalipun aku berselindung daripada manusia..
Yg Maha Esa sentiasa perhatikan aku..
There's no point!!
So...
Aku decide yg aku tak akan ambil peduli apa orang nak cakap..
Susah kalau aku ambil kisah hal2 macam ni..
Nanti2, aku sendiri yg stress lah, tension lah, pressure lah..
Siapa yg susah nanti??
Aku jugak~~
So, biar aku buat hal aku sendiri..
Bukan nya nak jadi katak bawah tempurung..
Just tak nak jaga tepi kain orang lain..
Itulah aku..
(>+<)

TUMIRAH BT. TUMIN

No comments:

Post a Comment